توجه به راضی نگه داشتن مشتری

توجه به راضی نگه داشتن مشتری ۰۵آذر

 در شروع کار و برای جذب مشتری بیشتر و کسب اعتبار و خوشنامی، فرد ناچار است دست به کارهایی بزند، کارهایی همچون ارائه خدمات با کمترین هزینه، ارائه رایگان برخی از خدمات و غیره که این خود نیز هزینه‌هایی را متحمل آرایشگر تازه کار خواهد کرد. شاید در شروع کار فرد به شاگرد و همکار نیاز نداشته باشد البته شاید، اما با گذشت زمان و کسب اعتبار باید یک یا چند نفر را به عنوان شاگرد و همکار استخدام نماید.

دلیل این امر نیز این است که ممکن است چند نفر به طور همزمان به آرایشگاه مراجعه کرده و خواهان دریافت خدمات در اسرع وقت باشند (مشتریان امروز به زمان و وقت ارزش بسیاری قائلند و برای لحظه به لحظه آن برنامه ریزی کرده‌اند) لذا عدم توجه به خواسته‌های آنان موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد و این یعنی عدم بازگشت دوباره و تبلیغ علیه آن‌ها ( یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به گوش چند نفر خواهد رساند. این امر در بازاریابی حتمی و غیر قابل اجتناب است).

پس هزینه استخدام همکار و شاگرد نیز بخشی از هزینه‌های ضروری خواهد بود. از دست دادن مشتری و رقابت با سایر رقبا نیز از دیگر مسائلی است که می‌توان در زمره هزینه‌های آرایشگاه در نظر گرفت. از دست دادن مشتری یعنی درآمد کمتر و رقابت با سایر رقبا یعنی توجه به استراتژی‌های آنان و کوشش در جهت پیشی گرفتن از آن‌ها. پس برای آرایشگر شدن توجه به هزینه‌ها الزامیست.

یادگیری تکنیک‌های جذب مشتری در حرفه آرایشگری

مشتریان امروز دیگر مثل مشتریان سابق نیستند. آن‌ها خواهان دریافت خدمات با کیفیت در اسرع وقت با کمترین هزینه و نیز خواهان برخوردی خوب و مناسب از سوی پرسنل آرایشگاه هستند. از طرفی آنها به زیبایی ظاهری آرایشگاه و بهداشت آن نیز اهمیت زیادی می‌دهند و خواهان محیطی آرام و دلنشین هستند. کسی که می‌خواهد کار آرایشگری را شروع کند باید با آگاهی به تمام نیازها و خواسته‌های مشتریان، توان پاسخگویی به انتظارات آن‌ها را داشته باشد.

فرد خجالتی، آرام و شاید تا حدودی درون گرا بعید است بتواند در شغل آرایشگری موفق شود. برای آرایشگر شدن باید با مشتری ارتباطی خوب برقرار کرد. خونگرم و خوش سر و زبان بود و از چهره‌ای شاد و خندان برخوردار بود. خوشامدگویی، جویای حال مشتریان شدن و غیره از الزامات شروع به کار آرایشگری است.

0 نظر
یک نظر بدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

نظر شما با موفقیت ثبت گردید.

در خبرنامه ما عضو شوید